maandag 5 juni 2017

Marcel Steeman lijsttrekker bij gemeenteraadsverkiezingen 2018

In de afdelingsvergadering van 31 mei is Marcel Steeman door de aanwezige leden unaniem gekozen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018. Marcel werd na zes jaar raadslidmaatschap vorig jaar wethouder na de val van het college. Marcel: “ik ben wethouder geworden in een politiek enorm roerige tijd om te laten zien dat de politiek en het gemeentebestuur ook op een normale manier kan. Het vertrouwen is enorm geschaad door persoonlijke aanvallen en ik zet me hard in om dat vertrouwen weer terug te brengen. Op diezelfde manier ga ik nu ook de verkiezingen in, met een partij die altijd open en eerlijk is gebleven. We schrijven nu met de leden aan een stevig verkiezingsprogramma met grote inzet op een eerlijke politiek, duurzaamheid en ons sociaal liberale gedachten goed. Ik heb erg veel zin om dat programma, samen met de andere D66’ers, volgend jaar aan de inwoners van de gemeente Castricum te laten zien”.

Het worden de vierde verkiezingen voor Marcel. In 2006 stond hij al op de lijst voor D66, maar toen haalde de partij geen zetels. In 2010 was Marcel lijsttrekker en kwam de partij met twee zetels terug in de raad en in 2014 groeide D66 naar 3 zetels en kreeg Marcel de meeste voorkeursstemmen van alle kandidaten van de Castricumse verkiezingen. De rest van de kandidatenlijst van D66 wordt eind 2017 vastgesteld.