Valentijnstaart voor vrijwilligers Tuin van Kapitein Rommel

Namens de fractie en afdeling D66 Castricum spreek ik de enorme waardering uit die wij hebben voor de jarenlange professionele inzet van de vele vrijwilligers van Kapitein Tuin van Rommel.

Vrijwilligerswerk is vrijwillig, maar zeker niet vrijblijvend. Er wordt op je gewacht als er activiteiten zijn en als er klussen gedaan moeten worden.

De tuin ligt op een schitterende locatie vlakbij het station van Castricum en dichtbij het Huis van Hilde. Hierdoor kunnen ook makkelijk mensen van buiten onze gemeente de tuin bezoeken en op deze wijze kennis maken.

De vele vrijwilligers organiseren al jaren een zeer gevarieerd aanbod van allerlei educatieve activiteiten en evenementen voor jong en oud. Het is heel mooi dat op die manier jongeren achter de computer/ipad en smartphone vandaan komen. Door deze activiteiten leren zij wat van de natuur en de tuin en kijken hierdoor met een extra bril naar onze mooie samenleving. Uit een aantal gesprekken die ik met de vrijwilligers had blijkt ook de grote passie maar ook de onderlinge verbondenheid. Enkele vrijwilligers zijn al ca. 25 jaar actief! Geweldig toch!?

De Valentijnstaart is daarom echt van harte gegund! De Tuin van Kapitein Rommel legt de stevige constructieve basis voor de huidige en toekomstige generatie. En is een heerlijke oase in Castricum in ons soms zo drukke bestaan.

Mariska El Ouni, fractievoorzitter D66

Gepubliceerd op 21-02-2018 - Laatst gewijzigd op 22-11-2018